Wednesday, May 7, 2014

What I want..........

Apa yang sering menganggu kita tiap2 hari dan kita x pernah tahu pasal tu.Sebenarnya kemahuan dan keinginan kita yang menghantui kita.Apa hantu?Hei,Kau ni janganlah mengusik aku.Dahlah duduk sorang2 ni.Ok,ok.Ni serious nah.Cakap pasal hantu?Wei,dia ni mula dah?Kau nak makan nasi ka nak makan penumbuk.Dua-dua aku x nak.Aku nak ayam.Ish,seriuslah.Ermm....

Keinginan atau dalam bahasa yang lebih kita kenali ialah hawa nafsu.Hawa nafsu ni ada macam-macam.Ala macam-macam Aznil tulah.Ishh....kau ni diam boleh tak.Kita semua ni ada hawa nafsu termasuk akulah.La takkan pinggan mangkuk kot.Kau ni kan nak makan mangkuk botingkek-botingkek kot.Wo,Duit den bertingkat-tingkat.Ok dah x nak merapu dah ni.

Aku nak kongsilah keinginan aku ni.Antaranya:

-suka makan .Makan aku tahap giler2 kalau aku jumpa KFC memang 5 ketul ayam tu parah dah dengan aku.Tapi bukan jumpa kat tepi jalanlah,aku pun x nak.Yang sapa aku x taulah.
-suka menyanyi 
ni tabiat aku yang mak dengan ayah aku sendiri tak tahu.Aku memanglah suka melalak time orang x ada.Correction tape sikit neh,time kawan-kawan aku berani,tu perempuanlah.Aku ni kan spesies yang boleh dikatakan takut dengan lelaki.

-suka pendam perasaan 
Aku ni memang jenis yang macam ni.Even dia tu kawan baik aku.tapi bukan semua dia tahu pasal aku.Minta maaflah kat kawan aku tu.Bukan x nak bagitau tapi aku perlukan masa.Nanti aku akan bagitau jugak.
Dan aku ni jenis nak jaga hati kawan dan aku tak terus bagitau kat dia.Aku akan fikir dulu dan macam biasa kalau aku menyanyi dengan pandang luar tingkap Ferrari aku tu,adalah yang tak kena.Sama jalah dalam kereta mak dengan ayah aku.Tapi aku tak nyanyi.Aku takkan cakap dengan orang yang aku merajuk sampai hati aku ni sejuk.

-suka berangan 
ni dah menjadi sifat aku dah ni.Tapi berangan aku berlainan dengan orang perempuan yang lain.Aku ni memanglah perempuan tapi aku tak sama dengan mereka.Aku ni suka benda-benda yang agak kelakian tapi aku x ubah personaliti aku ni.Memanglah orang x percaya aku ni kasar sebab aku ni nampak ayulah sangat tapi kat luar aku pilih jeans dan tshirt.Jarang aku nak pakai baju kurung dan blouse tu pun mak suruh.Aku tak minat fesyen tapi aku minat dengan something yang macam....ermmm..ha ...alat muzik,kereta,motor dan yang sama waktu dengannya.
ok sampai ni jalah aku nak tulis.Jadi keinginan tu tak salah.Cuma yang salahnya kita berkeinginan bertentangan dengan syarak.Kita sendiri yang kena kawalnya.ok....renung-renungkan dan selamat berangan.