Sunday, February 9, 2014

Perbezaan antara suka,sayang dan cinta

Huyoooo,lama gila kot x update.Bila aku buka ja blog dashboardku,tetiba ada something yang kacau fikiranku.Apa?Post aku bulan Disember hanya ada satu ja.Kawan aku pun tegur aku dah x update.Hanya 1 Disember ja aku update..Malasnya aku ni.Memang aku malas.Semenjak dua menjak ni,rumh aku ni macam jungle kat Afrika pulak.Apa ni anak dara saja tapi malas.Ala kita ni mesti rileks la.
 
Hari ni aku nak highlight sikit pasal suka dengan cinta.Dua-dua benda tu sebenarnya langsung x sama.
 Ada perbezaannya:
Seseorang ni dia tak tau sama ada dia suka kat seseorang.Mungkin ni boleh bantu dia .

1.Suka kat seseorang ni x ada sebab khusus.tapi cinta ada sebabnya.
contohnya dia ni ada kawan dan kawan dia ni baik giler,selalu say hai kat dia,bagi hadiah kat dia.Dia ni pun suka kat dia tetapi belum tentu dia sudah jatuh cinta dengan dia.Slamber je waktu cakap dengan dia.

2 Sayang
Kita sayang gilerrr dengan dia, sampai x sanggup nak dengar orng kutuk pasal dia.Malah akan back up dia.Kita berani cakap kat dia yang kita sayang kat dia.

3.Cinta
Bermula setelah ada suka dan sayang.Mula-mula suka dengan muka atau perangai dia.Suka cara dia senyum,ketawa,buat lawak,anggun, semakin lama semakin selesa dengan dia.Pada saat itulah,perasaaan cinta mula berputik.Apabila kita sudah jatuh cinta,muka kita x boleh tahan malu bila duduk depan dia atau duduk x senyap(x tentu arah).Jantung akan berdebar-debar bila bertemu.

Orang selalu tanya pendapat aku  perlukah bagitau kat dia yang kita cinta akan dia.Tu bergantung kepada tahap keberanian seseorang.Kalau dia berani nak terus terang dan nak ambil risiko,cakaplah.Tpi jangan cakap dalam keadaan yang tergetar2 dan mengambil masa yang lama kerana diri sendiri yang akan malu dan kalau kita nak luah kat perempuan,seriously. dia tak suka menunggu!

Tapi jika betul kita mencintai dia tak perlulah diungkapkan,juz jadi kwan baik pun dah cukup.Lagipun bukan semua yang kita inginkan,kita akan dapat.Tapi apa2 pun,juz rilek la,Bukankah setiap orang sudah ditentukan ajal,jodoh dan pertemuan?



No comments:

Post a Comment