Tuesday, February 25, 2014

FIRST LOVE VS TRUE LOVE

   


Hari ni aku nak update pasal first love dengan true love.
>Macam manalah kau boleh nak cerita pasal benda ni ,Ain.Gelilah aku.      
<Alah sekali sekala kita kenalah jiwang sikit.Jangan nak serious sangatlah.
>Tapi,kau tahu tak kau ni kena concentrate belajat tau tak.Minggu ni degan minggu depan minggu periksa.
<Aku tau.Aku saja ja nak rileks sat.Tension tau tak.
Eh,alamak ai sudahlah.Aku nak tulis ni.(Sebenarnya tengah cakap dengan diri sendiri)-GILA



FIRST LOVE       

Aku rasalah semua orang ada first love.Ada orang ingat tapi ada orang yang x perasan pun pasal tu.First love akan muncul dalam diri seseorang apabila dia mula-mula jatuh cinta.Aku pun pernah ada perasaan ni.Semua ni berlaku sejak aku darjah tiga.Pada mulanya aku x berminat nak kenal dengan dia tapi selepas peristiwa aku bagi tisu dekat dia,bermulalah satu perasaan yang aku sendiri x tahu.Waktu tu manalah aku tahu lagi sebab aku masih kanak-kanak ribena.Masa tu, aku x ada keinginan nak search kat google.Hari2 selepas kenal dan rapat dengan dia,aku makin suka dekat dia.Sampai ada suatu masa,aku angau dekat dia.Tapi kami dah lose contact dan aku x ingat wajah tapi aku ingat nama dia ja(tu pun satu perkataan).Apa-apa pun, aku still ingat kat dia sampai sekarang.

True Love 

Ni aku x taulah aku ada tak.Tapi buat masa ni mungkin belum ada calon kot.True love atau cinta sejati sangat istimewa kepada seseorang.Cinta sejati ni sangat diinginkan oleh seseorang kerana cinta ni amat memberi kesan yang mendalam kepada seseoorang.Cinta ni berkekalan lama sebab cinta ni memerlukan keikhlasan dan ketulusan hati seseorang.Apabila seseorang ikhlas,maka dia akan terima saja apa yang ada kat seseorang yang dia cintai itu.Kalau bergaduh pun,dia kan cari jalan penyelesaian kerana dia tak rela berpisah dengan orang tu.Memang susah bagi seseorang itu untuk mencari cinta sejati.Zaman sekarang,cukup susah cinta ni nak wujud,sebab orang sekarang x ikhlas dalam cintanya.Tapi aku ni pun orang sekarang.Takkan aku orang dahulu kot.Habis siapa pulak yang tulis entry post ni.P/S ni akulah,Ain.Jangan risau doakan aku penjang umur ya.Tapi aku ni bukan nak berlagaklah,cuma aku ni bukanlah orang yang tergolong dalam orang tadi.Dan aku harap aku x akan termasuk dalam list tersebut.(orang yang x ikhlas).

Kalau nak bandingkan kedua-dua cinta tu mana yang hebat,aku rasa dua-dua cinta adalah sama hebat dan dikurniakan daripada Allah.Cuma aku x puas hati ada orang yang begitu x suka dengan anugerah cinta ni.Bagi dia,lebih banyak keburukan daripada kebaikan.Tetapi takkan Allah begitu kejam nak kurniakan benda buruk untuk umatnya.Everyone will get the best right?Semua yang buruk tu daripada kita sendirilah.
                                                                     

No comments:

Post a Comment